البته این به معنی آن نیست که ما برنامهای نداریم یا خود را برای آینده آماده نمیکنیم. ما تمام این امور را میتوانیم انجام دهیم و در عین حال از هر لحظه هم لذت ببریم؛ درست به همان شکلی که بر ما آشکار میشود؛ به طور مثال، اگر هدفمان این باشد که هر روز برای آمادگی در آزمون سراسری تست بزنیم، میتوانیم این کار را در حالی انجام دهیم که از فرآیند تستزنی لذت ببریم؛ نه اینکه دایم به این فکر کنیم که: «آیا این تست یا مشابه آن در کنکور خواهد آمد و اگر تستی مشابه این تست در کنکور بیاید، من میتوانم به آن پاسخ بدهم؟» یا مدام کتاب تست را ورق بزنیم و از حجم باقی مانده غصه آن بخوریم.
زمانی که ما خودمان را برای زندگی در لحظه آموزش میدهیم، خود را در آن لحظه فرو میبریم و زیبایی آن را کشف میکنیم. ما یاد میگیریم که روی انرژی خود، تمرکز کرده و آن را مدیریت کنیم. حتی زمانی که استراحت میکنیم، باید آن لحظه را مزه مزه کنیم. انجام این کار به ما فرصتی برای دوباره شارژ شدن، دوباره تازه شدن و پیدا کردن شفافیت میدهد.
اگر یاد بگیریم که از فرایند درس خواندن لذت ببریم، از این همه نگرانی، یاس و اندوه رهایی خواهیم یافت و آگاهانه، مسؤول و هدفمند زندگی خواهیم کرد و بهرهوری از مواهب الهی و لذت بخشی زندگی را بیشتر احساس میکنیم.
وقتی ما در گذشته زندگی میکنیم و مدام برای اشتباهاتمان آه میکشیم یا از برخوردی که با ما شده است، گله داریم، اجازه نمیدهیم که تجارب دردناک و اشتباهات پیش آمده یا روزگار سخت، بگذرند؛ در واقع، ما خود را به درک حال و آیندهای مشابه محکوم میکنیم. ما باید بپذیریم که نمیتوانیم گذشته را تغییر بدهیم. زندگی در لحظه، به معنی آن است که اجازه بدهیم گذشته عبور کند و به آینده اعتماد کنیم. اگر ما مثبت بین بوده و به زمان حاضر خوش بین باشیم، آینده ما نیز مثبت و امید بخش خواهد بود
داستانی معروف در مورد یک کشف علمی که در قرن نوزدهم اتفاق افتاده است، قدرت تجسم ذهنی انسان را به خوبی توضیح می دهد. ککوله شیمی دان معروف آلمانی ماه های زیادی را صرف حل مسأله دشوار و پیچیده ی ساختمان شیمیایی بنزن کرد. در غروب یک روز تابستانی او در ذهن خویش اتم های در حال رقص را تجسم کرد. او به دقت طرح کلی آن تصویرهای ذهنی را کشید. بعد از آن، وقتی او در کنار بخاری خوابیده بود، یک بار دیگر اتم ها در حال رقص، مقابل چشمانش ظاهر شدند. چگونگی قرار گرفتن اتم ها در کنار یکدیگر مانند مارهای چمباتمه زده ای بود که هر مار دُم مار دیگر را در دهان گرفته باشد.
ناگهان او به این نتیجه رسید که ساختمان اصلی بنزن هم باید حلقه ای شکل باشد. استفاده از تصویرهای ذهنی در تفکر، می تواند وسیله ی کمکی بسیار مهمی برای همه ی جنبه های برنامه های آموزشی مدرسه باشد. به طور مثال در یادگیری زبان به عنوان محرکی برای تخیلات، در ریاضی برای تقویت درک مفاهیم هندسی و فضایی، در طراحی و تکنولوژی به عنوان مدل های تجسمی، در علوم به عنوان استعاره هایی برای فرآیندهای پیچیده و در هنر به عنوان نمایش درونی تجربه ی خلاقانه به کار گرفته شود.
شما به عنوان اولین مربیان کودک، شوخی و طنز را بخشی از زندگی روزانه خود قرار دهید و برای ایجاد زمینه شکوفا شدن استعدادهای شوخ طبعی کودکانتان تلاش کنید نه اینکه تحمیلی برای طنز پرداز شدن کودک خود باشید.
شادی رایگان نیست، خانواده ها باید بهای لازم را برای شوخ طبعی کودکانشان بپردازند به این ترتیب که، در گفتگوهای محاوره ای و روزمره خود از طنز استفاده کنند و نگرش طنز را نیز در خود تقویت کنند. برای کسب شوخ طبعی باید تلاش کرد. شما با پرورش مهارت شوخ طبعی نگرش مثبت را در وجود کودکتان تقویت می کنید و به رشد خلاقیت او کمک می کنید.
لازم به ذکر است، نکته حائز اهمیت در پرورش شوخ طبعی، سن کودک است. قطعا آنچه برای یک کودک نوپا جالب است برای کودکی در سن بالاتر جالب و خنده دار نخواهد بود. شما به عنوان یک پدر و مادر آگاه باید اطلاعات و دانسته های خود را در این زمینه بالا ببرید و از شوخی هایی متناسب با سن کودک خود استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید از شوخی های تصویری، شنیداری و گفتاری و دیداری همچون؛ نمایش، پانتومیم و فیلم، رادیو، کتاب های متنوع و ... متناسب با درک و موقعیت سنی کودکتان استفاده کنید.
منظور از جامعه ستیزی مقابله و مخالفت با ارزشها و هنجارهای اجتماعی است. اما اختلال روانی به نوعی بیماری روانپزشکی اطلاق می گردد که به واسطه افسردگی ، گناه ، خشونت ، و غیره بوجود می آید.
توهم در برابر پندار غلط
پندا غلط به باورهای نادرست و غلط اشاره دارد که معمولاً شامل سوء تفسیر ادراکات و تجربیات می شوند. که محتوای آن شامل موارد مذهبی نیز می تواند باشد.
تصاویر زیباسازی ، کد موسیقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نویسان ، تصاویر یاهو ، پیچک دات نت www.pichak.net
اسکیزوفرنی در برابر اختلال شخصیت چندگانه
نویسندگان این مطالعه توضیح می دهند: “اسکیزوفرنی با تقسیم شدید عملکردها، مانند شناخت، احساس، و انگیزه در یک فرد مشخص می شود.” تجزیه بین افکار، احساسات و رفتار منجر به رفتار و باورهای عجیب و غریب و نادرست می شود، اما این تفکیک به نوع شخصیت اشاره نمی کند. “در اختلال شخصیت چندگانه، اکنون اختلال هویتی متضاد نامیده می شود، ذهن فرد به طور ظاهری دارای دو یا چند شخصیت متمایز است.”
ورزش تکواندو ( Taekwondo ) یکی از هنرهای رزمی و دفاع شخصی کرهایست، تکواندو ورزش ملی کره جنوبی و دارای بیشترین تعداد ورزشکار در میان ورزشهای رزمی در سراسر دنیا است. در ادامه با این ورزش آشنا می شوید. با دانشچی همراه باشید.
تعریف تکواندو
کلمه تکواندو از سه بخش تشکیل میشود:
ت به معنی تخریب کردن و شکست با پا
کوان به معنی شکست و تخریب کردن با دست
دو به معنی راه روش
– خلاصه: تکواندو یعنی راه و روش شکست اجسام با دست و پا تکواندو دارای هیچ سبکی نیست اما دارای ۴ بخش با نامهای کیورگی: مبارزه، پومسه یا فرم: حرکات نمایشی، هانمادانگ: حرکات رکوردی و نمایشی، دفاع شخصی در تکواندو: البته برخیها آن را به رسمیت نمیشناسند.
انتخاب نام تکواندو
در دوره باستان، انسان هیچ چیزی بیش از دست خالی نداشت تا از خودش دفاع کند لذا طبیعتاً به مبارزات برپایه همین دست خالی روی آورد. بعدها که ساخت سلاحها و توسعه آنها برای حمله یا دفاع آغاز گردید، بازهم مردم از مبارزه با دست خالی لذت میبردند که این بار برای تقویت قوای جسمی شان این کار را انجام میدادند و همچنین برای نشان دادن رسومات قبیلهای شان